اقامت از طریق تحصیل در یونان

اقامت از طریق تحصیل یونان
فـهرست موضوعات

تحصیل در یونان

تحصیل در یونان، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، برای دانشجویان کاملاً مقرون به صرفه است. و شامل دانشگاه‌ها، مدارس عالی فنی و حرفه‌ای، مدارس هنرها و دانشکده‌های تخصصی مختلف است. دانشگاه‌های یونان از طریق آزمون ورودی (پان-هلنادیک) به دانشجوها پذیرش می‌دهند.

 از آنجایی که کشور یونان در تقاطع اروپا و آسیا قرار دارد، با انتخاب آن به عنوان محیط تحصیلی، یک تجربه‌ی آموزشی بی‌نظیر  را خواهید داشت و در معرض ترکیبی از فرهنگ‌های این دو قاره قرار خواهید گرفت. سطح علمی و کیفیت سیستم آموزشی یونان به حدی بالاست که هرگز نباید به این کشور تنها به چشم یک مقصد گردشگری نگاه کنید. دوره‌های تحصیلات عالی در یونان شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف از علوم پایه و فنون تا علوم اجتماعی و اقتصادی است.

تحصیلاتی که عمدتاً به گرایش های بازار مربوط می شود، متناسب با تجربه چندین ساله این مؤسسات و وابستگی آنها به سایر دانشگاه های برتر اروپایی و آمریکایی است. با تحصیل در یونان، شما نه تنها زیرساخت های مورد نیاز برای یک دانش حرفه ای موفق را به دست می آورید، بلکه تمامی شرایط لازم برای ادامه تحصیل در یونان را نیز کسب می کنید.

دانشگاه های یونان بخشی از منطقه آموزش عالی اروپا است، به این معنی که مدارک تحصیلی تکمیل شده در یونان در سراسر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است. دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های فنی – یا پلی‌تکنیک، بیشتر بر پایه مهندسی و علوم، تمرکز دارند و می‌توان آن‌ها را با بهترین دانشگاها مقایسه کرد.

تحصیل در یونان چگونه است؟ در دانشگاه های یونان، فضای کلاس به طور کلی بسیار آرام است و استادان رفتار دوستانه ای دارند و دانشجویان را تشویق به پرسیدن سوال می کنند. بنابراین از یک محیط چند فرهنگی لذت خواهید برد. به طور کلی، برنامه مختلفی در دانشگاها و مدارس برگذار میشود. شما باید در چندین سخنرانی پشت سر هم شرکت کنید. دانشجویان اغلب در فعالیت‌های اجتماعی مانند نمایشنامه، نمایشگاه نقاشی یا سخنرانی‌های علمی شرکت میکنند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با تیم مهاجرتی یارا رویال در تماس باشید.

شرایط تحصیل در یونان

تحصیل در یونان در دو سطح آموزشی قرار دارد. سیستم آموزشی در مدارس و سیستم آموزشی در دانشگاها. و همچنین تحصیل در یونان به شما این امکان را می‌دهد تا به 24 دانشگاه دولتی دسترسی پیدا کنید. و به زبان های یونانی و یا انگلیسی در این دانشگاها و مدارس ها میتوانید حضور پیدا کنید و محدودیت سنی ندارید با این حال باید توجه داشت که در زمان بررسی درخواست ویزای شما باشد و یا به دلیل سن بالای شما بر اساس مقاطع تحصیلی ویزای شما میتواند رد شود.

در مورد تعداد پذیرش هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته ‌می‌شود. بزرگترین و محبوب‌ترین شهرهای دانشجویی در یونان شهرهای آتن –پایتخت این کشور – و سالونیک، شهر دوم یونان هستند. با این حال در 60 شهر مختلف یونان نیز موسسات آموزش عالی زیادی وجود دارد که می‌توانید در آنها نیز تحصیل کنید.

آموزش در بسیاری از مقاطع تحصیلی یونان به صورت رایگان یا با هزینه‌ کم انجام می‌شود که دلیل دیگری برای محبوبیت آن در بین دانشجویان بین ‌المللی است. اگرچه یونان عضو کنوانسیون لیسبون نیست، اما اگر تحصیلات متوسطه‌ی خود را با موفقیت به پایان رسانده باشید، گواهینامه‌ی معتبر تحصیلی داشته باشید و واجد شرایط تحصیلات عالی در کشور خود باشید، می‌توانید برای تحصیل در یونان درخواست دهید. با این حال سطح دانش شما با معیارهای آموزشی یونان نیز سنجیده می‌شود و به نوعی تعیین سطح خواهید شد. تمام مقاطع تحصیلی در یونان نیاز به مدارک علمی است. برای مقطع کارشناسی ارشد شما نیاز به مدرک دانشگاهی و برای مقطع کارشناسی نیاز به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نیاز خواهید داشت.

مقاطع مختلف تحصیل در یونان

دبستان:

تحصیل در مقطع دبستان در یونان برای اشخاصی که مقیم یونان هستند و یا اینکه از اتباع یونان هستند هیچ هزینه ای ندارد. تحصیل برای دانش آموزان بین المللی در مدارس خصوصی دارای هزینه است .و هزینه در مدارس مختلف متفاوت است. تحصیل در یونان برای همه‌ی کودکان بین 4 تا 15 سال اجباری است سطح کیفی مدارس یونان بسیار مناسب بوده و دارای استاندارهای آموزشی مناسبی است. دوره‌ی کودکستان از 4 تا 6 سالگی، دوره‌ی ابتدایی از 6 تا 12 سالگی و دوره‌ی متوسط از 12 تا 18 سالگی است.

در دوره‌ی دبستان در یونان، ارزیابی دانش آموزان به صورت توصیفی انجام می‌شود و نمره‌ای به آنها داده نمی‌شود. اما در سال‌های بعد ارزیابی آنها با نمره‌ی 1 تا 10 انجام می‌شود. بعد از پایان تحصیل در دبستان، یک گواهینامه به دانش آموز داده می‌شود و آنها می‌توانند برای ورود به مقطع متوسطه آماده شوند.‌ برای اطلاعات بیشتر با تیم مهاجرتی یارارویال در تماس باشید.

متوسطه یا دبیرستان:

دبیرستان های یونان دارای انواع مختلفی هستند و دارای هزینه های متفاوتی می باشند. در دبیرستانهای یونان گرایشات مختلف تحصیلی وجود دارد. همانند ایران که در دبیرستان شاخه بندی رشته ها را داریم در کشور یونان نیز به همین شکل می باشد. از جمله دبیرستان هایی که روی آموزش فنی حرفه ای و یا هنر متمرکز هستند. و دبیرستان هایی که به رشته های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی می پردازند. در خصوص دبیرستان های یونان باید بدانید که مدارس خصوصی که دارای هزینه هستند دارای خدمات خاصی می باشند.

دوره‌ی متوسطه خود به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول که یک بخش 4 ساله است که در انتهای آن دانش آموز دیپلم می‌گیرد و برای همه‌ی دانش آموزان اجباری است. اگر کودکی از تحصیل محروم بماند والدین مورد پیگیری قرار می‌گیرند و می توان گفت که تقریبا در یونان هیچ بی‌ سوادی وجود ندارد. در بخش دوم، دانش آموز باید بسته به هدف تحصیلی خود بین مدارس آموزش عالی یا مدارس فنی و حرفه‌ای یک گزینه را انتخاب کند. مدارس عالی برای افرادی هستند که می‌خواهند به دانشگاه وارد شوند و مدارس فنی و حرفه‌ای برای دانش آموزانی هستند که می‌خواهند به صورت مستقیم بعد از پایان این دوره وارد بازار کار شوند.

در یونان معمولا زبان یونانی، ریاضی، علوم تجربی، هنر (نقاشی ـ موسیقی ـ کاردستی)، ورزش و تعلیمات دینی آموزش داده می‌شود و آموزش زبان انگلیسی، تاریخ، جغرافیا از سال چهارم شروع می شود و جامعه ‌شناسی نیز از سال پنجم به این دروس اضافه می‌شود.
مدت زمان آموزش در دوره ابتدایی در کلاس‌های اول هر هفته 25 ساعت می باشد این در حالی است که  مدت زمان آموزش در هر هفته 28 ساعت برای کلاس های دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم پیش بینی شده است و روزانه باید 5 تا 6 ساعت کلاس آموزشی درسی تشکیل شود که اگر نیاز باشد این ساعات قابل افزایش خواهد بود. دوره ی متوسطه حدود 3 سال طول می‌کشد و برای دانش آموزان سن 12 تا 15 سال طراحی شده است.
در یونان مدارس راهنمایی به صورت  خصوصی و دولتی وجود دارند و در تمام کلاس‌ های مدرسه راهنمایی آموزش عمومی را عرضه می‌نماید. کتاب‌های درسی دانش‌ آموزان و معلمان توسط وزارت آموزش ملی و امور دینی به‌صورت کاملا رایگان توزیع می‌شود.
.

کارشناسی در یونان:

دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های یونان دوره‌های چهار ساله هستند، و نیاز به یک دیپلم ۱۲ ساله یا یک دیپلم و پیش دانشگاهی ایرانی دارید به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا بعضی از مهندسی‌ها که پنج یا شش سال به طول می‌انجامد. برای ورود به این مقطع شما باید در آزمون ورودی شرکت کنید. بیشتر رشته‌ها در این مقطع به زبان یونانی برگزار می‌شوند اما در بعضی از رشته‌ها تدریس به زبان انگلیسی نیز انجام می‌شود. برای ورود به دوره‌های یونانی باید مدرک زبان معتبر داشته باشید یا در آزمون ملی KPG شرکت کنید.

شرایط پذیرش دانشگاههای مختلف در یونان متفاوت است و فقط تعدادی از دانشگاه ها می پذیرند که شما با دوره زبان پذیرش اخذ نمایید. سیستم نمره‌دهی در این مقطع نیز براساس مقیاس عددی 1 تا 10 است و در پایان دوره، حداقل باید نمره‌ی 5 را کسب کنید تا بتوانید در دوره‌ی ارشد شرکت کنید. که تحصیل در این مقطع به صورت رایگان است. همچنین بیشتر کتابها رایگان ارائه میشود و کتابخانه های دانشگاه در دسترس همه دانشجویان هستند و دانشجویان از خدمات درمانی رایگان نیز بهره مند میشوند. متقاضیان برای اخذ پذیرش مقطع لیسانس در یونان باید حداکثر 19 سال داشته باشد.

کارشناسی ارشد در یونان:

دوره‌ی کارشناسی ارشد در یونان دو سال به طول می‌انجامد. در این دوره سعی بر بالا بردن اطلاعات تخصصی دانشجو در رشته تحصیلی می باشد. امکان بهره مندی از خدمات درمانی رایگان در حین تحصیل در یونان هم وجود دارد. بسیاری از برنامه‌های این دوره به زبان انگلیسی نیز برگزار می‌شوند و دانشجو می‌تواند انتخاب کند که به انگلیسی یا یونانی تحصیل کند. همینطور داشتن مدرک زبان یونانی و یا انگلیسی الزامی است . معیارهای انتخاب و شرایط پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد شامل آزمون شفاهی و یا کتبی، مصاحبه‌ها و اثبات دانش زبان انگلیسی است. یونان مدرک کارشناسی سه ساله را برای ورود به دوره‌ی ارشد قبول نمی‌کند، بنابراین دانشجویی که قصد تحصیل در یونان در مقطع ارشد را دارند، ممکن است لازم باشد که پس از پذیرش در برنامه‌های بیشتری شرکت کنند.

برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه های یونان ارائه دیپلم ۱۲ ساله و همینطور فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی نیز الزامی است . برای پذیرش از دانشگاه های درجه یک در یونان نوع دانشگاهی که فارغ التحصیل شده اید و رتبه دانشگاه شما بسیار مهم بوده است .معدل مقطع لیسانس شما تاثیر گذار بوده است.

دکترا در یونان:

حدودا 3 سال طول میکشد ودانشجویان در این مقطع تحصیلی میبایست یک موضوع برای پایان نامه خود ارائه دهند. برای واجد شرایط بودن برای تحصیل در مقطع دکترا در یونان، دانشجو باید قبلاً مدرک کارشناسی ارشد و همچنین اعتبار انتقال به اروپا را کسب کرده باشد. دوره‌ی دکترا بیشتر شامل دوره‌های تحقیقاتی و پایان نامه است. هر دانشگاه سالانه شرایط پذیرش خود برای مدرک دکترا را منتشر می‌کند، یکی از شرایط مهم برای پذیرش دانشجو در مقطع دکترا در یونان داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر است.

شما در هر رشته ای که هستید باید حداقل آیلتس 7 را داشته باشید. بنابراین قبل از درخواست در مورد این شرایط به طور کامل بررسی کنید. شما به یک رزومه عالی و یک استاد راهنما (سوپروایزر) نیاز دارید .که با شما مصاحبه کرده و مایل به همکاری با شما در یک پروژه علمی باشد. حداقل معدل برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در یونان در حدود 5.7 از 10 نمره میباشد. برای دانشجویانی که مدرک تحصیلی یونانی ندارند در صورت نیاز در دانشگاه های یونان دوره های یک ساله آموزش زبان یونانی برگزار میگردد. همه دانشجویان دانشگاه تا زمانیکه به عنوان دانشجو در دانشگاه ثبت نام می نمایند، از بیمه درمانی دولتی برخوردارند. برای اطلاعات بیشتر از وکیل مهاجرتی خود مشورت بگیرید.

بررسی دانشگاهای یونان

  • دانشگاه فنی آتن در یونان: دانشگاه فنی ملی آتن (NTUA) در یونان در سال 1836 در این شهر تاسیس شد، که یک موسسه‌ی آموزش عالیمحسوب میشود. این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در یونان و اولین دانشگاه فنی و مهندسی در کشور یونان است.
  • دانشگاه ملی آتن در یونان: دانشگاه ملی کاپودیستریان آتن(Kapodistrian) در یونان در سال 1837 تاسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین موسسه‌ی آموزش عالی کشور یونان محسوب میشود. این دانشگاه نه تنها روی آموزش بلکه روی تحقیقات تمرکز بسیار زیادی را دارد.
  • دانشگاه ارسطو‏ در یونان: دانشگاه ارسطو تسالونیکی(AUTh) در یونان در سال 1925 در شهری به همین نام تاسیس شد و دومین موسسه آموزش عالی یونان محسوب میشود. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه یونان و بالکان است. این دانشگاه شامل 41 دانشکده است که در هر کدام از آنها در هر سه مقطع تدریس می‌شود.
  • دانشگاه ACG در یونان: دانشگاه ACG یونان که بوسیله مبلغانی از بوستون و ماساچوست آمریکا در سال ۱۸۷۵ تاسیس شد، در واقع یک کالج آمریکایی در یونان است که از بزرگترین و قدیمی ترین دانشکده های معتبر اروپا و آمریکا است. تنوع برنامه آموزشی، درسی و رشته ها در مقطع کارشناسی در این دانشگاه امکان پذیر است.
  • دانشگاه کرت:دانشگاه کرت (UoC) در سال 1973 در شهر روتیمنو تاسیس شد و یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در یونان است. دانشگاه کرت برنامه‌های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد را در 5 دانشکده‌ی خود ارائه می‌دهد.
  • دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن: دانشگاه اقتصاد و بازرگانی آتن یونان در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده و جز قدیمی ترین دانشگاه ها، دارای رتبه سوم در موسسات آموزش عالی کشور یونان می باشد . بسیاری از ساختمان های دانشگاه در مرکز آتن در کنار دانشگاه فنی ملی آتن و موزه ملی باستان شناسی واقع شده است.
  • دانشگاه صنعتی ملی آتن: دانشگاه ملی صنعتی آتن(TUA) در یونان که گاهی به عنوان دانشگاه پلی تکنیک یونان شناخته می شود از جمله قدیمی ترین و معتبر ترین نهادهای آموزش عالی کشور یونان می باشد .و در سال 1836 در شهر آتن تاسیس شد و به طور گسترده فعالیت خود را در زمینه های علمی، فنی و اقتصادی شروع کرد و به پیشرفت یونان کمک بزرگی کرده است. این عوامل ارتباط نزدیکی با استقلال یونان، دموکراسی و پیشرفت اجتماعی در یونان داشتند. 

بررسی مدارس در یونان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در یونان

اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید برای تحصیل در یونان احتیاج به ویزا نیست اما اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید برای تحصیل به ویزای دانش آموزی نیاز دارید. و ابتدا به نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مورد نظر یا TEI ( انجمن آموزشی تکنیکال) آتن نیاز دارید. که باید به تایید وزارت آموزش یونان برسد. برای اطلاع از مدارک می توانید به سفارت یونان در کشور خود یا وب سایت رسمی امور خارجه یونان مراجعه کنید.

با توجه به قوانین تحصیل در یونان به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت برای کشورهای خارج از اتحادیه اروپا
  • ارائه اصل شناسنامه و کپی شناسنامه ترجمعه شده
  • ویزای تحصیلی معتبر
  • فرم درخواست ویزا و پذیرش آن
  • بیمه سلامت با اعتبار کل دوره تحصیل
  • ثبت نام / نامه پذیرش و پرداخت هزینه های دانشگاه
  • گواهی سو پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت
  • ارائه محل سکونت یا نامه از خوابگاه
  • ریز نمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه در خصوص دلیل و اهداف یونان در خصوص تحصیل در یونان
  • ارائه فرم تکمیل شده سفارت
  • در صورت تاهل، ترجمه سند ازدواج
  • مدارک اثبات کنند تسلط به زبان یونانی یا انگلیسی

هزینه تحصیل در یونان

3. شهریه پایین و هزینه های زندگی دانشگاه های یونان هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ای برای دانشجویان بین المللی دارند. کارشناسی بین 1500 یورو تا 9000 یورو است. کارشناسی ارشد 2000 یورو تا 10000 یورو است. دکترا 3000 یورو تا 15000 یورو است.

اگر دانشجویی نیاز به کمک مالی داشته باشد می توانند در برخی از دانشگاه ها به صورت رایگان در سالن های اقامت دانشگاه زندگی کنند. در صورت اجاره خانه بین 250 تا 600 یورو در ماه است. آب و برق ماهانه می تواند حدود 80 تا 120 یورو برای شما هزینه داشته باشد. لازم به ذکر است که این ارقام تقریبی هستند و می‌توانند بسته به دانشگاه، برنامه و رشته تحصیلی، متغیر باشند. علاوه بر شهریه هزینه های مازاد هم وجود دارد مانند مسکن، هزینه های زندگی،بیمه بهداشت و کتاب های درسی که هزینه های اضافی به سبک زندگی شما بستگی دارد.

قبل از اخذ پذیرش حتما با مشاورین یارا رویال در خصوص نحوه اپلای و شرایط علمی آن دانشگاه تحقیق بفرمایید .

ویزای تحصیلی در یونان

برای تحصیل در یونان شما به ویزای این کشور نیاز دارید. و برای دریافت ویزای تحصیلی به نامه ی پذیرش دانشگاه نیاز است.مدارک و نمره‌ی قبولی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید نامه‌ی پذیرش برایتان ارسال می‌شود. شما باید با این نامه و مدارک زیر برای دریافت ویزای تحصیلی یونان به سفارت این کشور مراجعه کنید:

  • ابتدا دانشگاه و دوره‌ی مدنظر خود را انتخاب کنید و آخرین مهلت برنامه‌ی تحصیلی آن را بررسی کنید.
  • فرم درخواست را از وب سایت دانشگاه دریافت کرده و تکمیل نمایید.
  • برای آزمون مورد نیاز ثبت نام کنید و در آزمون شرکت کنید.
  • فرم درخواست پر شده را به همراه اسناد مورد نیاز به دانشگاه ارسال کنید.
  • ارائه‌ی اصل و کپی شناسنامه
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه‌ی انگلیسی آن
  • گواهی سلامت
  • ارائه مدارک مربوط به محل سکونت یا نامه‌ی خوابگاه
  • انگیزه نامه‌ی تحصیلی

بورسیه تحصیلی در یونان

خوشبختانه افرادی که توانایی پرداخت شهریه‌ی دانشگاه خود را ندارند، بورسیه‌هایی برای تحصیل آنها در یونان در نظر گرفته شده است. که یا توسط دولت کشور یا دانشگاه مد نظر ارائه میشود. در هر دو حالت تعداد این بورسیه‌ها بسیار محدود است و بیشتر در مقاطع ارشد و دکترا به دانشجویان داده می‌شود. قوانین دریافت بورسیه بسته به دانشگاه ارائه دهنده می‌تواند متفاوت باشد. با این حال در همه‌ی آنها شما باید سوابق تحصیلی بسیار درخشانی داشته باشید و در بیشتر آنها مدرک زبان معتبر نیاز است.

  از مهمترین بورسیه‌های تحصیل در یونان میتوان به بورسیه های زیر اشاره کرد:

  • بورسیه‌ Hellenic : این بورسیه برای مقطع کارشناسی داده می‌شود و با دریافت آن ماهانه 500 یورو به حساب دانشجو واریز می‌شود.
  • بورسیه Pastra: این بورسیه برای مقطع ارشد است. که هزینه‌های دانشجو را تا 60 درصد تامین می‌کند. حداقل معدل برای دریافت این بورسیه 7 از 10 است.
  • بورسیه Chris Argyri: این بورسیه هم برای ارشد است و تا 50 درصد از هزینه‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد. برای دریافت این بورسیه حداقل نمره‌ی شما در آزمونGMAT  نمره‌ی 500 و  حداقل نمره در آزمون GRE  نمره‌ی 152 است.
  • بورسیه‌ الکساندر اوناسیس: این بورسیه برای مقطع دکترا و برای رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و هنر است که در آن ماهانه مبلغ 850 تا 1300 یورو و به مدت 3 تا 10 ماه برای دانشجو واریز می‌شود.
  • بورسیه‌ی دولت یونان برای دانشجویان بین المللی: این بورسیه یک بورسیه‌ی 450 یورویی برای شهریه و 150 یورو برای حمل و نقل و درمان است.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی یونان

تحصیل داروسازی در یونان

تحصیل در یونان در رشته ی داروسازی یک سیستم آموزشی عالی دارد که علاقه مندان در این رشته فرصت مناسبی را میتواند تجربه کنند. در حالی که بسیاری از برنامه های داروسازی در یونان به زبان انگلیسی تدریس می شوند، یادگیری زبان یونانی همچنان مفید است. این موضوع نه تنها به شما در تحصیل کمک می کند، بلکه تجربه کلی شما در کشور را نیز افزایش می دهد. برای بررسی کامل دانشگاه های مختلف یونان وقت بگذارید. به دنبال فرصت های کارآموزی و آموزش عملی باشید از فرصت های آموزش عملی ارائه شده توسط دانشگاه های یونان استفاده کنید. این تجربیات، یادگیری شما را افزایش می دهد و پس از فارغ التحصیلی به راحتی در بازار کار رقابتی یونان پذیرفته خواهید شد.

یونان کشوری غنی از تاریخ و فرهنگ است که تجربه ای منحصر به فرد را به دانش آموزان ارائه می دهد. از خرابه‌های باستانی آتن گرفته تا مناظر خیره‌کننده جزایر یونان، فرصت‌های زیادی برای کاوش و تفریح در این کشور وجود دارد؛ و تحصیل در یونان به دانشجویان این امکان را می دهد که با فرهنگ جذاب این کشور آشنا شوند. برنامه های آموزشی به گونه ای طراحی شده اند که پایه ای قوی در علوم دارویی، داروسازی بالینی و مراقبت از بیمار برای دانش آموزان فراهم کنند. دانش آموزان می توانند انتظار مطالعه طیف گسترده ای از موضوعات از جمله فارماکولوژی، شیمی دارویی، فناوری دارویی و تجزیه و تحلیل دارویی را داشته باشند.

برترین دانشگاه های داروسازی در یونان

اگر قصد تحصیل داروسازی در یونان را دارید، مهم است که دانشگاه های برتر این کشور که برنامه های داروسازی را ارائه می دهند، بشناسید. یکی از این دانشگاه ها دانشگاه آتن است که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های یونان شناخته می شود. دانشکده داروسازی در دانشگاه آتن یک برنامه داروسازی جامع را ارائه می دهد که تمام جنبه های تئوری و عملی این رشته را پوشش می دهد.

یکی دیگر از دانشگاه های برتر برای تحصیل داروسازی در یونان، دانشگاه ارسطوی تسالونیکی است. این موسسه معتبر دارای یک برنامه داروسازی عالی است که دانش نظری را با آموزش عملی ترکیب می کند. دانشجویان دانشگاه ارسطو تسالونیکی از امکانات پیشرفته و یک محیط آموزشی حمایتگر و جذاب بهره مند می شوند.

تحصیل داروسازی در یونان فقط به درس خواندن و شرکت در کنفرانس های علمی نیست. دانشگاه‌ های یونان طیف وسیعی از فعالیت‌های فوق برنامه، باشگاه‌ ها و جوامعی را ارائه می‌دهند که علایق و سرگرمی‌ های مختلف را تامین می‌کنند و شما علاوه بر درس خواندن، تایم سرگرمی خود را نیز خواهید داشت.

علاوه بر این، شهر آتن، پایتخت یونان، فضایی شلوغ و پر جنب و جوش را برای دانشجویان ارائه می دهد. آتن با تاریخ غنی، زندگی شبانه پر جنب و جوش و غذاهای لذیذ، شهری است که هرگز در جذب خارجی ها کوتاهی نمی کند. به عنوان یک دانشجوی داروسازی در آتن، شما این فرصت را خواهید داشت که جاذبه های متعدد شهر را کشف کنید و از فرهنگ منحصر به فرد آن لذت ببرید.

چشم انداز شغلی برای فارغ التحصیلان داروسازی در یونان

پس از فارغ التحصیلی رشته داروسازی داروسازی در یونان، دانشجویان می توانند منتظر شغلی امیدوارکننده در این زمینه باشند. یونان در سال های اخیر با مشکلات بیکاری دست و پنجه نرم کرده است، اما تقاضا برای داروسازان در این کشور همیشه بالا است. فارغ التحصیلان می توانند در داروخانه ها، بیمارستان ها، موسسات تحقیقاتی و یا حتی پوزیشن های شغلی در دانشگاه کار کنند.

علاوه بر این، سیستم مراقبت های بهداشتی یونان به طور مداوم در حال تکامل و گسترش است و یک محیط مساعد برای متخصصان داروسازی ایجاد می کند. فارغ التحصیلان داروسازی در یونان با صلاحیت ها و تجربه مناسب، پتانسیل ایجاد تغییر واقعی در زندگی بیماران و کمک به پیشرفت علم در این رشته را دارند.

خوابگاه های دانشجویی در یونان

یکی از مزایای تحصیل در یونان این است که بیشتر دانشگاه‌‌های کشور یونان خوابگاه های دانشجویی دارندکه ساختمان های بزرگ و چند اتاقی هستند که برای مطالعه خیلی آرام و مناسب هستند که مبلغ مناسب و مقرون به صرفه ای دارد. و نسبت به هزینه‌ی منازل قابل اجاره در شهرهای یونان بسیار مناسب است. در یونان پانسیون‌های دانشجویی وجود دارد که وابسته به دانشگاه‌ها هستند و هزینه‌ی سکونت در آنها بسیار مناسب است. اگر به هر دلیلی دانشجو تمایل نداشت از این خوابگاها استفاده کنند میتواندد خانه های کوچک دانشچویی اجاره کنند و قطعا حومه شهر خانه ها ارزان تر از مرکز شهر هستند.

بیمه دانشجویی تحصیل در یونان

سیستم مراقبت‌های بهداشتی در یونان یکی از بهترین‌ها و مهم ترین سیستم‌های درمانی در جهان شناخته شده است. و شامل همه ی افراد در کشور یونان می شود. اگر شهروند اتحادیه‌ی اروپا باشید، بیشترین مراقبت‌های پزشکی همراه کارت بیمه سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرد. این کارت رایگان است و در عموم مردم قرار میگیرد.

برای دانشجویان خارجی باید بررسی شود که آیا کشور آنها با یونان توافقنامه‌ی خدمات پزشکی دارد یا خیر. اگر داشته باشد می‌توانند از همان کارت اروپایی استفاده کنند در غیر این صورت باید از یک بیمه‌ی خصوصی استفاده کنند. کشور ایران این توافق نامه را ندارد. به کمک بیمه‌ی دانشجویی بسیاری از هزینه‌های درمانی دانشجو تحت پوشش قرار می‌گیرند و شما برای درمان بیماری‌های ساده نیاز به پرداخت هزینه‌ ندارید.

کار حین تحصیل در یونان

شما در حین تحصیل میتوانید کار کنید اما باید اجازه ی کتبی از دانشگاه خود داشته باشید. این اجازه بسته به رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. با این حال برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 10 تا 20 ساعت در هفته و برای مقطع دکترا تا 30 ساعت در هفته است. هدف این امر این است به تحصیل دانشجو لطمه وارد نشود. اما در سا‌ل‌های اخیر نرخ بیکاری در یونان افزایش داشته است و همین امر باعث شده پیدا کردن کار دشوار شود. مشاغلی که به عنوان یک دانشجو می‌توانید در یونان داشته باشید مشاغل ساده‌ای هستند که به تخصص زیادی نیاز ندارد مانند گارسون رستوران، کتابدار، پژوهشگر و تولید کننده‌ی محتوا، دانشجویانی که درحین تحصیل در یونان قصد انجام کار دانشجویی را دارند، حتماً باید به زبان یونانی مسلط باشند.با این حال دانشجویان این شانس را دارند که با کار حین تحصیل در این کشور به طور نسبی با بازار کار آن آشنا شوند و برای آینده‌ی خود تصمیم بگیرند.

مزایای تحصیل در یونان

تحصیل در یونان دارای مزایای بسیاری است. می‌توان یک گزینه‌ی بسیار ایده‌آل برای دانشجویان خارجی باشد که در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار میگیرد.

  • تحصیل در دانشگاه های مورد تأیید
  • تحصیل در یونان به زبان انگلیسی
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل در یونان
  • استفاده از کارت دانشجویی برای دیدن رویداد های فرهنگی همانند تئاتر، سینما، موزه و…
  • امکان دادن غذاهای رایگان به کسانی که توانایی خرید غذا را ندارند.
  • امکان استفاده از وام برای دانشجویان
  • دادن بورسیه تحصیلی توسط سازمان IKY و یکسری مؤسسات خصوصی و عمومی به دانشجویان یونانی و اروپایی و همچنین کشورهای جهان سوم
  • ارائه بورسیه های ویژه ای برای انجام تحقیقات کارشناسی ارشد توسط سازمان IKY
  • ارائه کمک هزینه تحصیل و یا کمک مالی به دانشجویان از طریق افراد و مؤسسات خصوصی
  • هزینه‌ی تحصیل در یونان و زندگی در این کشور بسیار ارزانتر از سایر کشورهای اروپایی است
  • بسیاری از برنامه‌های آموزشی در این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند
  • خدمات پزشکی و تخفیف پزشکی رایگان و حمل و نقل عمومی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌گیرد
  • از روش‌های منحصر به فرد آموزشی و یادگیری در سیستم آموزشی این کشور بهره‌مند می‌شوید

مدرک زبان مورد نیاز تحصیلی در یونان

برای تحصیل در یونان برای بیشتر رشته‌‌ها و دانشگاه‌ها به مدرک زبان یونانی نیاز دارید. اما در سال‌های اخیر برای تشویق ورود دانشجویان بین المللی بسیاری از دوره‌ها به زبان انگلیسی نیز برگزار می‌شود. اما مدارس ها به زبان یونانی صحبت میکنند. برای دانشگاه‌های یونانی شما به مدرک معتبر این زبان نیاز دارید و در صورتی که این مدرک را ندارید باید در آزمون مخصوص آن شرکت کنید.

آزمون گواهینامه‌ی دولت یونان برای تسلط به زبان‌های خارجی معروف به KPG، یکی از این آزمون‌های معتبر است که شرکت در آن رایگان است. حداقل مدرک زبان نیز بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی که در آن شرکت می‌کنید، متفاوت است با این حال بیشتر آنها حداقل آیلتس 6 را از شما می‌خواهند.

اشتراک گذاری

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x