‎⁨قانون جدید اقامت طلایی یونان در سال 2024

placeholder.png
فـهرست موضوعات

از سال 2023 میلادی دیگر بازدید حضوری از یونان برای خرید ملک و دریافت گلدن ویزا یونان نیازی نیست. با توجه به قوانین جدید اعمال شده، در حال حاضر می‌توانید تمامی پروسه مربوط به اخذ اقامت طلایی یونان را از راه دور نیز پیش ببرید.

به همین جهت نه شما و نه هیچ یک از اعضا خانواده‌تان مجبور نخواهید بود برای هیچ کاری به یونان سفر داشته باشید. شما و تمامی اعضا تنها باید یکبار برای معرفی خود و تکمیل اطلاعات بیومتریک به صورت فیزیکی در خاک این کشور حضور به عمل آورید. داده‌های مربوط به بیومتریک در دفاتر مهاجرتی یونان نگهداری می‌شوند.

اقامت طلایی یونان یا اقامت دائم یکی از بهترین روش های ورود به کشور زیبای یونان و ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. پس اگه دوس داری اقامت اروپا بگیری و از این قانون و شرایط بی نظیر اون در یونان اطلاعاتی نداری این مطلب رو تا پایان دنبال کن!

بر اساس قانون اقامت طلایی یا همون گلدن ویزای یونان، افراد با سرمایه گزاری در بخش خرید آپارتمان در یونان می توانند برای خود و کلیه اعضای خانواده خود اقامت دائم این کشور را بگیرند. با داشتن کارت اقامت یونان میتونی آزادانه و بدون نیاز به ویزای شنگن به ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و … تردد و زندگی کنی. پس یادت باشه که این اقامت دائم واقعا یک اقامت طلاییه!

طبق قانونی که از سال ۲۰۱۴ در یونان در حال اجراست میتونی با خرید یک آپارتمان به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو در یکی از شهرها یا جزایر یونان، برای خودت، همسرت و فرزندان زیر ۲۱ سال اقامت دائم یونان رو بگیری. ضمنا با همون خرید آپارتمان میتونی برای پدر مادر خودت و پدر مادر همسرت نیز کارت اقامت دائم کشور یونان رو بگیری! دیگه چی از این بهتر!؟ با یک سرمایه گزاری و خرید آپارتمان، ۳ خانواده اقامت دائم میگیرید!

اما با شروع سال جدید میلادی و ورود به سال ۲۰۲۳ قانون اقامت طلایی یونان تغییراتی کرده است که در این مطلب به آن می پردازیم.

بر اساس قانون جدید دولت یونان قراره از تاریخ ۱ می سال ۲۰۲۳ برابر با ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ شمسی تغییراتی در این قانون ایجاد بشه و اونم اینه که نرخ سرمایه گزاری برای خرید آپارتمان در مناطق شمال، جنوب و مرکز شهر آتن، شهر تسالونیکی و برخی جزایر از قبیل جزیره سانتورینی و جزیره میکونوس از ۲۵۰ هزار یورو به ۵۰۰ هزار یورو افزایش می یابد. این در حالیست که در قانون جدید عنوان شده که مناطق شرق و غرب آتن و بندر پیرائوس در آتن از این قانون مستثنی هستند و همچنان قانون خرید ۲۵۰ هزار یورویی برای این مناطق باقی می ماند.

مزایای گلدن ویزا یونان

در میان گلدن ویزاهای اروپایی، گلدن ویزا یونان به کمترین میزان سرمایه نیاز دارد. برای آن که واجد شرایط این برنامه مهاجرتی باشید، بایستی ملکی به ارزش حداقل 250 هزار یورو خریداری فرمایید. این طرح این امکان را فراهم می‌کند تا همسر و فرزندان زیر 21 سال مجرد و همچنین والدین تحت تکفل خود و همسرتان را نیز همراه خود به یونان ببرید.

در صورتی که فرزند شما سنی بالاتر از 21 سال دارد اما بیش از 24 سال نیست و در حال حاضر دانشجو است، امکان دارد شامل پرونده اقامت طلایی یونان شود. مزیت این روش در آن است که تمامی اعضا خانواده می‌توانند از کلیه مزایای کارت اقامت یونان استفاده کنند.

برای آن که اقامت خود را در یونان تمدید کنید، هیچ الزامی به سکونت شما در این کشور وجود ندارد، مگر آن که بخواهید برای اخذ شهروندی درخواست خود را ثبت نمایید. شما بعد از گذشت 7 سال از اقامت در یونان، می‌توانید برای دریافت شهروندی اقدام کنید.

یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است و به همین جهت شما به همراه خانواده خود به آسانی به بازار آزاد اتحادیه اروپا دسترسی خواهید داشت. از سویی دیگر از این روش امکان زندگی و سرمایه‌گذاری در یونان را دارید و می‌توانید از آموزش‌ها و مراقبت‌های بهداشتی این کشور نیز استفاده نمایید.

البته شایان ذکر است که در اغلب موارد، برای نهایی کردن سرمایه‌گذاری خود بایستی در خاک یونان باشید. اما در صورتی که وکالتنامه را به یک نماینده قانونی بدهید، این شرایط وجود دارد تا کارها را از راه دور نیز انجام دهید

شرایط دریافت اقامت طلایی یونان در سال 2023

برای اخذ گلدن ویزا یونان باید سن شما بالای 18 سال باشد. شهروندی شما برای کشور غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد و در هر کشوری که زندگی کرده‌اید تحت هیچ عنوان سابقه کیفری نداشته باشید. از سویی دیگر برای دریافت این نوع اقامت نیاز به سرمایه‌گذاری در یونان خواهید داشت.

از سال 2023 میلادی دیگر بازدید حضوری از یونان برای خرید ملک و دریافت گلدن ویزا یونان نیازی نیست. با توجه به قوانین جدید اعمال شده، در حال حاضر می‌توانید تمامی پروسه مربوط به اخذ اقامت طلایی یونان را از راه دور نیز پیش ببرید.

به همین جهت نه شما و نه هیچ یک از اعضا خانواده‌تان مجبور نخواهید بود برای هیچ کاری به یونان سفر داشته باشید. شما و تمامی اعضا تنها باید یکبار برای معرفی خود و تکمیل اطلاعات بیومتریک به صورت فیزیکی در خاک این کشور حضور به عمل آورید. داده‌های مربوط به بیومتریک در دفاتر مهاجرتی یونان نگهداری می‌شوند.

کدام ملیت‌ها به دنبال اقامت طلایی یونان هستند؟

در بخش خرید املاک و آپارتمان در یونان، طبق آمار موجود بیشترین حجم خرید آپارتمان  مربوط به سرمایه گذارانی از کشور چین است که صدور ۱۶۱۵ مجوز برای آنها نیز در انتظار است. در واقع، به گفته بازیگران بازار فعال در زمینه مهاجرت سرمایه گذاری از طریق برنامه “ویزای طلایی”، این رقم در ماه نوامبر و حتی بیشتر از آن در دسامبر ۲۰۲۲ افزایش قابل توجهی داشته است و دلیل آن ترس از تغییر ناگهانی قانون اقامت طلایی یونان یا همان گلدن ویزای یونان است. 

دومین ملیت پرمتقاضی در خصوص اخذ اقامت دائم یونان مربوط به شهروندان ترک کشور ترکیه می باشد و در رتبه های سوم تا پنجم روس ها، لبنانی و مصری ها در جایگاه بعدی متقاضیان خرید آپارتمان در یونان قرار دارند.

اشتراک گذاری

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x